با همت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت؛
تابناک سمنان: مصطفی شاه‌حسینی  با بیان اینکه حذف واسطه‌ها و تأمین نهاده و نظارت دقیق‌تر در توزیع از اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه بازار گاه است؛ گفت: در حال حاضر در کشور مشکلی از نظر تأمین نهاده دامی وجود ندارد.
کد خبر: ۹۶۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 15 May 2021

نهاده دامی | اعتمادآنلاین

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تأخیر در تخصیص ارز و ترخیص کالا به عنوان معضل تأمین نهاده‌های دامی نام برد و با اشاره به تلاش‌ها برای رفع مشکلات این بخش اظهار کرد: فعالیت سامانه بازار گاه توزیع نهاده‌های کشاورزی از ابتدای سال 99 به‌طور رسمی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در گذشته توزیع نهاده‌ها به‌صورت دستی بود و با نامه‌نگاری انجام می‌شد اما از سال 99 توزیع نهاده با همت معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازار گاه راه‌اندازی شد و توزیع نهاد از طریق این سامانه انجام می شود

مصطفی شاه‌حسینی  با بیان اینکه سهمیه نهاده از وزارتخانه در سامانه بازار گاه مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: بازار گاه سامانه اصلی توزیع خوراک دام و طیور کشور محسوب می‌شود که در اجرای ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شد .

شاه‌حسینی همچنین ادامه داد: هدف از ایجاد سامانه بازار گاه این بوده که فعالیت شفاف و قانونمندی برای فعالین بازار نهاده‌ها، از تولیدکننده گرفته تا مصرف‌کننده، فراهم آورد و نهاده‌ها با قیمت و زمان مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

شاه‌حسینی افزود: از مهر 99 وزارت جهاد کشاورزی ابتدا واحدهای مرغ تخم‌گذار را به‌صورت سیستمی در داخل سامانه قرارداد و خود مرغدار به‌صورت مستقیم از بندر نهاده تخصیصی خود را می‌خرد و از این طریق واسطه‌ها حذف شدند.

وی گفت: در سال گذشته 66 هزار و 298 تن کنجاله سویا، 141 هزار و 125 تن ذرت، 55 هزار و 195 تن جو و یک هزار و 58 تن کنجاله کلزا از طریق سامانه بازار گاه خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این میزان کنجاله سویا توسط یک هزار و 463 نفر، برای ذرت توسط یک هزار و 984 نفر، جو 688 نفر و کلزا نیز توسط 7 نفر خریداری شده است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی از نظر تأمین نهاده‌های دامی وجود ندارد گفت: اما بهره‌برداران با مشکلاتی مانند هزینه حمل‌ونقل، تأخیر در بارگیری، تأخیر در تخصیص ارز به واردکننده‌ها که به دنبال آن تأخیر در ترخیص کالا مواجه هستند و نهایتاً در تأمین خوراک دام‌های خود دچار مشکل می‌شوند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار